Teal 35 ‘Ready For The Road’
begon het allemaal, de Teal ging naar Engeland voor een ingrijpende carrosserietransplantatie van kunststof naar aluminium, een nieuw dashboard, stuur van rechts naar links, elektrische brandstofpomp, nieuwe en oorspronkelijke schokdempers en nog meer van die dingen.
tober 2010
terug in Assendelft begon de echte technische restauratie d.z.v. Siem Kaandorp.
November 2012
technisch klaar, na een versnellingsbakrevisie, nieuwe stuurinrichting, verlichting en kabelboom, radiateur, waterpomp, remmen, spaakwielen 18 inch met klassieke banden, cardan vernieuwing, carburateurrevisie en alle bouten en moeren nieuw.
De spuiter deed daarna zijn fantastische werk, Lancia Blue werd de kleur, de bekleder verrichtte een huzarenstukje, het was inmiddels november 2013.
De finishing touch, het water- en oliedicht maken van de motor, het vervangen van de koppakking, het verbouwen van de brandstofpomp en slangen, het afstellen van van alles en nog wat, APK keuren door Garage de Zeemeeuw, ziehier het resultaat
Januari 2014
Inmiddels schrijven we januari 2014. Historisch. Dat ik dit allemaal mocht ervaren en verder inzetten voor de restauratie van de Goggo, de Speedster, de Teal 43 en wellicht nog eens voor de Rolls Royce.
Met grote dank aan mijn veel te vroeg overleden vrouw Irene, mijn maatjes; Mike Hall in Engeland, Siem Kaandorp, Albert Frank, Peter Bottelier, Karel van Oudenaren, Rob Kool en de heren Fontein van Garage ‘de Zeemeeuw’ in Wormer.
Noot van de webmaster, ben je ook bezig met een (deel)restauratie, reparatie of revisie, deel dan die ervaringen met de leden van de ORCA. Hoe? Door een aantal foto’s met een korte toelichting naar de webmaster te sturen hij zorgt er voor dat het verhaal op de site toegevoegd wordt.